Hoe kijkt de tweede kamer tegen illegaal downloaden aan?

Ik wil graag de visies van verschillende partijen over piraterij/illegaal downloaden onder elkaar kunnen zetten.
Heeft iemand een goede site hiervoor, of een goed eigen antwoord?
Hartelijk dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Fred Teeven van de VVD wil graag een downloadverbod in voeren in Nederland. Hij wil de websites aanpakken die het aanbieden, maar ook het individu dat illegaal muziek download.

D66 is tegen, het beperkt de vrijheid van het internet, en het gaat ook om de privacy van de internetgebruiker. De overheid moet, om zo'n downloadverbod te kunnen handhaven, controleren wat jij doet op het internet. Zij willen precies zien wat en hoeveel jij download op het internet.

GroenLinks, SP en PvdA sluiten zich aan bij D66, je drijft namelijk miljoenen internetgebruikers de criminaliteit in.

Als het aan de VVD ligt komt er dit jaar nog een wetsvoorstel, dan wordt er in de Tweede Kamer gestemd, als een meerderheid voor stemt gaat het voorstel naar de Tweede Kamer. En ik ben bang dat de wet wordt aangenomen omdat PVV, CDA en VVD voor zullen stemmen, en het kabinet ook in de Eerste Kamer een meerderheid heeft. Maar je weet nooit zeker hoe het zal aflopen.

Partijen zoals de 'Piratenpartij' zijn natuurlijk ook fel tegen zo'n downloadverbod.